במאמר זה אסקור את המיתוסים (נתונים שכולם בטוחים שהם עובדות) בכל הנוגע למסכים איכותיים לצלמים, מעצבים, עורכי וידאו וכו. המכנה המשותף למיתוסים הללו - מתחיל במשהו שנראה נכון וממשיך למסקנה שגוייה שלא מתאימה לאנשים שרוצים מוצר איכותי.
״המסך מגיע מכוייל מהמפעל״
נניח לרגע שהמסך הגיע מכוייל...
ברגע שנוגעים בבהירות כדי להתאים אותה לסביבת העבודה, הכיול של בית החרושת כבר לא תופס כי הוא צריך לקחת בחשבון את התאורה כדי לחשב את התצוגה של הכהים, הבהירים...
עברה חצי שנה, שנה... והמסך צריך עדכון לכיול. כן מסכים צריכים כיול כל כמה זמן כי המנורות נחלשות והצבעוניות שלהן משתנה (בדרך כלל מצהיב). הכיול של הבית חרושת כבר לא שווה
כיול גנרי למסך שמתאים לצרכן ממוצא, לא מתאים למי שמתפרנס מעבודת צבע
מסקנה - גם אם הגיע מכוייל, בכל מקרה צריך לכייל באופן סדיר
״יש לי מקינטוש - אני לא צריך לכייל״
מסך הרטינה של המקינטוש הוא נפלא. כל כך נפלא שהכל נראה בו...נפלא.
רק אנשים שיש להם מקינטוש יראו תמונות כל כך יפות כמוכם. היתר יראו את התמונות שלכם הרבה פחות...נפלא. הם יכולים להגיד שאתם לא יודעים לעבוד או שהמסך שלכם לא מכוייל
כיול מסך של מקינטוש הופך את התמונה לקצת יותר הגיונית
אחרי זמן מסויים, כל מסך צריך לכייל. גם מסך של מקינטוש
מסקנה - לא נכון. מומלץ לכייל.
״אני צריך כרטיס מסך רציני״
לכרטיס המסך אין שום קשר לאיכות התצוגה על המסך.
אפשר בשקט להשתמש ביציאת מסך של המחשב הנייח או הנייד.
כרטיס המסך משפיע בצורה דרמטית על מהירות העבודה אבל אין לו שום השפעה על איכות התצוגה.
מסקנה - אם המחשב שלכם עובד מספיק מהר, אל תבזבזו כסף על כרטיס מסך.
״לכל המקצוענים שאני מכיר יש מסך XX״
את האמירה הזו אני הכי אוהב. היא משתקת את השכל, מספקת פתרון זמין והכי טוב - זול!
נתחיל באנלוגיה - אני נוהג בסיריאון דיהטסו. אוטו נפלא. באמת. עולה עשירית ממרצדס ונותן את אותם הדברים: יש מזגן, יש רדיו מעולה עם רמקולים סוף הדרך, האוטו נוח, מסיע 5 אנשים, צבע בורדו מגניב ואפילו צורך פחות דלק ועולה פחות ביטוח. להמון אנשים שנוסעים בכביש יש כזה אוטו. אני מפגר לשלם כל כך הרבה על מרצדס? הסבר - חוכמת ההמונים לא תופסת כאן. זה שלכולם יש מסכים זולים לא אומר שאנשים רציניים לא צריכים מסכים מקצועיים. (בהזדמנות אכתוב מאמר על האספקטים המוסריים של אנלוגיה זו)
בפרוספקטים המסכים הזולים מספקים ניסים ונפלאות. שחורים עמוקים, יחס קונטרסט מדהים, טווח צבע ADOBE RGB, כיול מהמפעל... כל מה שאתם רוצים, כתוב על הפרוספקט. במציאות אתם מקבלים מסך סיני זול שהביצועים שלו מתאימים למחיר.
אנשי מקצוע צריכים דיוק צבע, כיול ברמת קושחה, אחידות תאורה וצבע על פני כל המסך...ראו כתבות בבלוג . למסכי XX אין במציאות את היכולות שאנשי מקצוע צריכים
״אני חייב מסך עם 100% Adobe RGB״
טווח adobe rgb הוא טווח צבע הגדול מ srgb הנפוץ בכל העולם ומצד שני קטן מ prophoto rgb בו משתמשים בהמרות raw. בעוד שיש מסכים המאפשרים תצוגה של adobe אין מסכים המציגים prophoto.
מסכים עם טווח צבע מוגדל של adobe rgb מתאימים לאנשים שיודעים מה שהם עושים, אחרת, יש סיכוי מצויין שהם יראו צבעוניות יפה ומדהימה על המסך שלהם בעוד שהלקוחות והחברים שלהם יראו תצוגה חיוורת ומסכנה. זה כאילו שיש להם מסך של מק :)
אז אם אתם ממש מבינים בפרופילים, טווחי עבודה, המרות צבע, כיולים ודפוס - לכו על מסך עם מאה אחוז adobe rgb
אם אתם לא - זה רק יעשה לכם בעיות. תוותרו
מסקנה - טווח רחב יכול לגרום ליותר נזק מאשר לתועלת. לוותר אם אתם לא מומחים.
מסך cs2410 הוא מקצועי, בטווח srgb , כולל כיול, כולל אחריות לחמש שנים וממש לא יקר.
״אני חייב מסך 4k. זה יותר איכותי״
אם אתה חייב אז אתה חייב, רק תשים לב שבערך מ 50 ס״מ כבר לא רואים את ההבדל בין תצוגת 4k למסך hd רגיל.
לרזולוציית התצוגה אין שום קשר לאיכות שבאה לישי ביטוי בשחורים, אחידות תאורה וצבע, דיוק צבע, כיול קושחה, יותר משמונה ביט בהעברת האות...
לבדוק לבד - טלוויזיה 4k יש כבר להרבה אנשים. תעבירו בנטפליקס מסרט ברזולוציה hd לסרט ברזולוציית 4k. לא תראו הבדל. הסיבה ברורה ויש על זה מלא הסברים ביוטיוב
מסקנה - 4k זה לא יותר איכותי וזה מתאים רק לאנשים שיושבים דבוקים למסך.
״לא שווה לכייל מסך כי אף אחד לא מכייל״
מסך מכוייל מראה צבעוניות מדוייקת. הגיוני כשאני שולח תמונות ללקוחות או לאינטרנט
מסך מכוייל חוסך זמן. אני יכול להגיע לצבע הנכון במהירות
מסך מכוייל לא מצריך נסיון והתמקצעות בניהול צבע.
בארץ אף אחד לא מכייל אבל צלמים ומעצבים מקצוענים בכל העולם, עובדים עם מסכים מכויילים.
מסקנה - אף אחד לא מכייל? אני כן מכייל (ויש לי ארבע סיבות טובות לכך)
רוצים לדעת עוד?
מוזמנים להדרכות ה image-master שלנו. מובטחת תשובה לכל שאלה. קישור
Comments